Digital personalliggare app som uppfyller skatteverkets krav
Nuba är riktigt lätt att komma igång med. Arbetsledningen har 100% koll på alla är på rätt plats. Med automatisk in- och utcheckning är den elektroniska personalliggaren alltid korrekt och användarna kan låta mobilen ligga kvar i fickan.
Över 500 företag använder Nuba. De sänker sin lönekostnad med 12% i genomsnitt.
Passar alla branscher
- Personalliggare i enlighet med Skatteverkets regler
- Perfekt för medarbetare som saknar Bank-ID, t. ex. utländsk personal
- Positionering – se teamet på karta
- Godkänd av fackförbund
- Helt automatisk – räcker att ha mobilen i fickan
Bygg
”ID06” ger sken av att de har den enda personalliggaren för byggbranchen som skatteverket godkänner. Det stämmer inte. Om ni är ute efter betydligt smidigare lösning och undvika vill onödig administration är Nuba rätt för er.
- Ingen ansökning om kort
- Ingen hårdvara på plats -allt sker i mobilen
- Bankid behövs inte
- Undvik skattekrångel för utländska personer
- Projektet behöver inte vara låst eller inhängnat
- Lägg in UE:n och få koll på när de är på plats och att deras timmar stämmer med deras fakturering
En personalliggare som sköter sig själv
Med vår app behöver man bara ha med sig mobilen för att sköta sin tidrapportering. Med automatisk incheckning känner telefon när man kommer till sin arbetsplats och då checkas man in och när man lämnar checkas man ut, helt automatiskt. Vill man hellre ha en påminnelse vid samma tillfällen går detta att ställa in.
- Tidrapportering i samma knapptryck - få underlag till löner och fakturor
- Automatisk liggare– det räcker att ha mobilen i fickan
- Se vem som är incheckad och på vilken plats
- Ta ut underlag för löner och rapporter
- Smarta funktioner bl.a. avvikelsehantering och schemaläggning
Kom igång snabbt – så här gör du:
Registrera företagskonto
Registrera ett företagskonto i Nuba. Detta går snabbt och enkelt, och är helt gratis i 30 dagar.
Välj arbetsplatser & användare
När kontot är skapat får du ett SMS med lösenord. Då loggar du in på nuba.se från en dator och lägger upp en eller flera arbetsplatser samt användare.
Stämpla in och ut
Nu är det bara att sätta igång! Användarna sköter personalliggaren genom att checka in och ut med mobilappen. Den som vill kan de slå på automatisk in- och utcheckning.
Aktuell status
Användare som är tillagda som administratörer i Nuba kan alltid se vilka som är incheckade, både i appen och på webben.
Vid Skatteverkets kontrollbesök
När Skatteverket kommer för kontroll kan vem som helst av de incheckade användarna enkelt visa upp personalliggaren i sin mobil.
Ta ut tider för löner & fakturering
Nuba fungerar även som stämpelklocka, så vill ni exportera rapporterad tid som underlag för löner och fakturering, går detta på ett kick.
Bra att veta om personalliggare
- Personalliggaren ska visa tydligt vilka personer som är verksamma i näringsverksamheten, med namn och personnummer, samt vilka tider dessa medarbetare är verksamma.
- För byggbranchen kräver lagen att personalliggaren förs elektronsikt. För övriga brancher kan den föras elektroniskt eller manuellt i bokform.
- I den elektroniska varianten måste alla händelser loggas, så att det framgår vem som har gjort en ändring och när. Det går alltså inte att göra en egen liggare i Excel eller liknande program.
- Vid revision ska personalliggaren kunna presenteras för Skattemyndigheten personal i samband med kontroll på arbetsplatsen.
- Skattemyndigheten lägger sig inte i vilket system som används, så länge kraven uppfylls. Det finns inga krav på passersystem eller kortläsare.
- För byggbranchen, som alltså har krav på elektronisk personalliggare, ska denna ska föras vid jobb över fyra prisbasbelopp och där byggherren är en juridisk person. Det betyder att arbete för privatpersoner inte berörs av den här lagen. Det är byggherren som har ansvaret för att personalliggaren förs. Byggherren kan delegera ansvaret till en totalentreprenör.
Prova Nuba kostnadsfritt!
Vi bjuder på 30 dagar – Du förbinder dig inte för något.
Om du inte vill fortsätta efter testperioden avslutas ditt konto automatiskt. När du fyllt i formuläret får du ett SMS med lösenord så att du kan logga in i Nuba. Därför är det viktigt att mobilnumret du fyller i är korrekt.
Det finns ingen bindningstid på tjänsten och ni behåller rabatten så länge ni är kunder.
Glöm inte att kontakta oss om du har frågor, 08-550 23 120
Vi är Nuba
För oss står du som kund alltid i fokus. Vi har en personlig kundtjänst som är redo att svara på frågor och vi utvecklar hela tiden systemet efter våra kunders önskemål.
Vi startade för 11 år sedan och har idag ca 500 företag som kunder. Nuba startade och drivs av oss, Mathias af Jochnick och Petter Strömberg.
Har du frågor så ring oss på 08-559 23 120, eller skicka ett mail: